El "Sacrificio de Ifigenia"./ Arriba, parte central del mosaico encontrado en la ciudad romana de Ampurias, Gerona, Cataluña.

El mosaico emporitano del Sacrificio de Ifigenia, fue descubierto en 1848, siendo pieza importante de los restos de una casa romana; ya que constituía el recuadro central del pavimento de una de sus habitaciones. Dicho recuadro mide 60 centímetros de altura por 55 centímetros de ancho./ Abajo a la derecha.

lunes, 4 de mayo de 1998

FILO-FACTURA © - Versión en Catalán

FILO-FACTURA©
Aquesta proposta, que planteja de manera directa el "educar efectivament per el treball" i l’aplicació integral dels "Principis Conceptuals per la planificació de la reorganització de Processos Controlats" (Febrer 1988) se fonamenta en la "sistematització del treball propi" i el coneixement de la "conducció operativa" dels processos industrials. (Programa de cooperació tècnica entre la república federal de Alemanya i els països del Grup Andí, 1986-1990)

FILO-FACTURA (Maig 4, 1998)
filofactura. (Del grec φίλoς, i del llatí factūra) f. Art que tracta del coneixement de la conducció operativa de las realitzacions.// 2.f. Escola del treball.// 3.f. Obra feta amb Amor.

FILO-FACTURA (Desembre 29, 1999)
Virtut, disposició e industria que procura esbrinar, per l’exercici de las facultades intel·lectuals; la naturalesa, qualitats i relacions de la conducció sistematitzada de l’obra o cosa produïda per l’enteniment, fent-la real i efectiva al aconseguiment d’algun fi.
Ensenyança que es dona o es adquirida i/o que d’alguna manera alliçona o dona exemple i experiència referent a l’obra o cosa produïda per l’enteniment.
Cosa construïda, produïda i conduïda amb afecta; per el que busca l’ànim el be verdader o imaginari, i apeteix gosar-li.

FILO-FACTURA (Març 1, 2006)
filofactura. (Del grec φίλoς, i del llatí factūra) f. Art-Professió que tracta del coneixement de la realitat-operativa del treball-integrador.// 2.f. Escola del Treball.// 3.f. Obra construïda amb Amor.// 4.f. La bona aventura de l’existència.
Des de la perspectiva del sector industrial (Maig 4, 1998), passo als sistemes educatius en el entès universal de que es necessari "educar per a la vida" (Octubre 12, 2001); elevant, en general, els nivells de competitivitat, involucrant al participant en la "sistematització dels seus estudis propis" (coneixement de la realitat operativa del aprenentatge propi), "realitzacions" (coneixement de la realitat operativa del treball integrador), "afectes" (Obra construïda amb Amor) i "somnis" (La bona aventura de l’existència). Això, m’encamina cap l’estudi formal de la "Psicologia" (coneixement de la realitat operativa del comportament i els processos mentals).


Copyright (C) JESÚS MORET Y FERRER, 2000

Traduït el 21 de juny del 2006.
Revisat el 18 de maig del 2014.

No hay comentarios:

Publicar un comentario